Ogłoszenie z dnia 28.12.2021 r. dotyczące naboru wniosków w sprawie udzielania dotacji dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców

Print Drukuj
Na podstawie art. 15 zze4 ustawy z dnia 2 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. 2021 poz. 2095 z późn. zm.) Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Ciechanowie  od 01.01.2022 r. do 15.04.2022 r. ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców w wysokości do 5 tys. zł, którzy spełniają łącznie poniższe warunki:
  • na  dzień  31  marca  2021  r.  prowadzili  działalność  gospodarczą oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności,   w jednym z trzech kodów:
  • 56.30.Z Przygotowywanie i podawanie napojów,
  • 93.29.A Działalność pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form rozrywki lub rekreacji organizowanych w pomieszczeniach lub w innych miejscach o zamkniętej przestrzeni,
  • 93.29.Z Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna
spełnienia warunku w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej oznaczonej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 dokonuje się na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON w brzmieniu na dzień 31 marca 2021 r. To oznacza, że zmiany przeważającego kodu PKD po tej dacie (nawet jeśli zmiana PKD obejmie dzień 31 marca 2021 r.) nie będą uwzględniane.
  • których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w grudniu 2021 r. był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub w lutym 2020 r., lub we wrześniu 2020 r., lub listopadzie 2021 r. Oznacza to, że przedsiębiorca ma możliwość wykazania spadku przychodów jedynie w grudniu 2021 r., zaś miesiącem względem którego następuje porównanie przychodów może być luty 2020 r., lub wrzesień 2020 r, lub grudzień 2020 r., lub listopad 2021 r.
  • którzy na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców nie mieli zawieszonej działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 31 marca 2021 r.
Dodatkowo działalność gospodarcza mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy nie może być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie dotacji.

Działalność gospodarcza mogła być natomiast zawieszona w grudniu 2021 r. oraz odpowiednich miesiącach roku 2020 i 2021 wskazanych we wniosku do wykazania spadku przychodu.
Przedsiębiorca wylicza spadek przychodów w odniesieniu do całości przychodów z działalności gospodarczej, a nie jedynie z "części" oznaczonej określonym kodem PKD.

Wniosek o udzielenie dotacji należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl  do powiatowego urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę mikroprzedsiebiorcy i małego przedsiębiorcy.

Wnioski złożone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.

Wypłata dotacji nastąpi w jednej transzy, nie później niż w terminie 2 dni roboczych po zaakceptowaniu wniosku przez PUP, na rachunek wskazany przez Przedsiębiorcę we wniosku. Termin 2 dni liczy się od momentu akceptacji wniosku przez PUP, a nie od momentu złożenia wniosku przez przedsiębiorcę.

Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy, dotację na podstawie art. 15zze4 ustawy oraz dotację/dotacje na podstawie § 7 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz. U. poz. 371 z późn.zm.). Należy tylko pamiętać, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
O dotację mogą ubiegać się mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.

Dotacja może być przyznana przedsiębiorcy tylko jeden raz.

Środki pochodzące z dotacji nie podlegają egzekucji sądowej ani administracyjnej. Środki te, w razie ich przekazania na rachunek płatniczy, są wolne od zajęć na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.

Wnioski rozpatrywane będą zgodnie z kolejnością ich wpływu, pod kątem formalnym i merytorycznym. Powiatowy Urząd Pracy nie ponosi odpowiedzialności za awarię powodującą brak dostępu do platformy praca.gov.pl,  niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.

Wartość dotacji stanowi pomoc publiczną mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Komunikacie Komisji – Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (Dz. Urz. UE C 91 I/1 z  20.03.2020 r. ze zm.)
Do wniosku o udzielenie dotacji Wnioskodawca dołącza wypełniony Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków.
 
Szczegółowe  informacje  można uzyskać w Powiatowym Urzędzie Pracy w  Ciechanowie pod numerami telefonu: 23 673 08 80, 23 673 08 81, 23 673 08 63.
 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu