- na dzień 30 września 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą, polegającą na sprzedaży środków spożywczych, papierniczych i piśmienniczych na rzecz uczniów, słuchaczy lub wychowanków na terenie jednostek systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, w jednym z dwóch kodów:
- 47.11.Z Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych, albo
- 47.19.Z Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach;
- których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych był niższy co najmniej o 40% w miesiącu wskazanym we wniosku w stosunku do przychodu uzyskanego we wrześniu 2019 r. lub we wrześniu 2020 r.
- którzy na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców nie mieli zawieszonej działalności gospodarczej na dzień 30 września 2020 r.
Dodatkowo działalność gospodarcza mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy nie może być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie dotacji.
Wnioski należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl do powiatowego urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę mikroprzedsiebiorcy i małego przedsiębiorcy.
WAŻNE! Wnioski złożone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.
Wypłata dotacji nastąpi jednorazowo po zaakceptowaniu Wniosku przez PUP, nie później niż w terminie 2 dni roboczych, na rachunek wskazany przez Przedsiębiorcę we Wniosku.
Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy. Należy pamiętać, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
O dotację mogą ubiegać się mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.
Dotacja jest udzielana ze środków FP w wysokości do 5 tys. zł. i w zależności od liczby miesięcy, w których nastąpił spadek przychodów, jednak nie więcej niż pięciokrotnie.
Środki pochodzące z dotacji nie podlegają egzekucji sądowej ani administracyjnej. Środki te, w razie ich przekazania na rachunek płatniczy, są wolne od zajęć na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
Wnioski rozpatrywane będą zgodnie z kolejnością ich wpływu, pod kątem formalnym i merytorycznym. Powiatowy Urząd Pracy nie ponosi odpowiedzialności za awarię powodującą brak dostępu do platformy praca.gov.pl, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.
Dotacja wypłaca na podstawie art. 15zze4a ustawy nie stanowi pomocy publicznej, ani pomocy de minimis. Nie ma zatem obowiązku dołączania do wniosku Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Ciechanowie pod numerami telefonu:
23 673 08 63, 23 673 08 80.